9.24.2008

StackOverflow

Nedávno jsem narazil na server StackOverflow.com. Musím přiznat, že mě hned ze začatku chytnul. Mají tam docela pěkný systém bodování odpovědí ( rating ), a ( což je nezvyklé ) i otázek. Kromě toho lze získávat i odznaky, za různé aktivity. Bohužel mi některé připadají docela přízemní - zřejmě mají motivovat, ale dle mého názoru spíš devalvují jejich hodnotu.

Podle výše získaného ratingu se uživatelům zpřístupňují komunitní funkce. Úplně ze začátku může uživatel jen posílat dotazy či na ně odpovídat. Po získání 15 bodů už může i přidávat komentáře a hodnotit ostatni. Dále se pak nabízí další možnosti, nebudu je tu vypisovat, můžete si je přečíst ve faq.

Je vidět, že je server ještě mladý, jelikož již po chvíli používání člověku chybí pár užitešných funkcí. Mě osobně například chybí filtrování dotazů podle více tagů - nyní lze jen podle jednoho. Nicméně to vypadá, že vývojový tým ( mimochodem složený z docela známých jmen ) má zájem o odezvu uživatelů, tak se tato funkce snad brzy objeví.

Zatím jsem dosáhl hodnoceni 267 bodů a mé nadšení ještě neopadlo. Vypadá to, že se StackOverflow stane mým oblíbeným serverem ... a kdo ví, třeba nahradí i moje oblíbené fórum builder.cz.

No comments: